Tags: Branding | Website | 3D

Huis Vossen

Huis Vossen is een groot- en detailhandel in wijnen te Lennik, dichtbij Brussel. Het huis bestaat al sinds 1860 en heeft een groot aanbod aan kwaliteitswijnen uit verschillende wijnlanden. In 2020 werd de nood aan digitalisering heel groot en besloten ze om Huis Vossen een volledig nieuwe identiteit te geven.

Voor de nieuwe identiteit werd een samenwerking aangegaan met Great Company, waarbij onze focus voornamelijk lag op de vormgeving van de volledig nieuwe branding en de homepagina van de nieuwe webshop.

Website

Het design van de website is een geanimeerde compositie en een uniek concept in de wijnsector. Het kleurgebruik is geïnspireerd op de diverse wijnkleuren, het fruitige en de natuur, wat zorgt voor een moderne, strakke en frisse uitstraling. Om de wijnflessen meer tot zijn recht te laten komen, ontwikkelden we deze in 3D met enfini achtergrond of een compositie gemaakt met papier.

Huis Vossen logo opbouw
Huis Vossen wijnfles

Logo

Het logo is opgebouwd uit verschillende elementen van de wijn en de vos. De vos, de druiven (basisonderdeel van wijn) en de blaadjes (druiven komen uit de natuur, het symboliseert ook de staart van de vos) vormen de basis van het logo. Als laatste symboliseert het logo ook de dynamiek van smaken en de vloeibaarheid van de wijn. Het lettertype staat voor een combinatie van modernheid,  oog voor detail en verfijndheid.

Huis Vossen logo kleur
Huis Vossen wijnfles